۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۲۰

سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان خبر داد؛

انتخاب ۲۰ روستای کاشان به عنوان روستای هدف گردشگری

انتخاب ۲۰ روستای کاشان به عنوان روستای هدف گردشگری

کاشان - سرپرست اداره میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از افزایش تعداد روستاهای هدف گردشگری به ۲۰ روستا خبر داد.

علیرضا عبدالله زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: روستاهای شهرستان کاشان با اقیلم متنوع و فروانی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی سهم بسزایی در جذب گردشگران دارد که سهم شهرستان کاشان سه روستای هدف گردشگری است.

وی از روستاهای نشلج، دُره و اردهال به عنوان سه روستای هدف گردشگری نام برد و ابراز داشت: با مکاتبات صورت گرفته، تعداد روستاهای هدف این شهرستان به بیش از ۲۰ روستا ارتقا می یاید.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از تهیه و تدوین تقویم گردشگری شهرستان خبر داد و تصریح کرد: از ۱۷۰ رویداد فرهنگی، گردشکری که در این تقویم گنجانده شده است سهم روستاها ۷۰ رویداد فرهنگی است که در فصول مختلف و در روستاهای هر چهار بخش قابل اجرا است.

وی بافت بومی، خرده فرهنگ‌ها و مواریث فرهنگی ناملموس که در جای جای روستاهای شهرستان گسترانیده شده را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: از ۴۳ رویداد فرهنگی شهرستان کاشان که در فهرست میراث فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده، ۲۲ رویداد آن در روستاها انجام می‌شود که نشان از اهمیت روستاها در تداوم و استمرار سنت‌ها و بازتولید فرهنگ بومی آن منطقه دارد.

عبدالله زاده از اختصاص بیش از ۲۵ میلیارد ریال برای مرمت آثار و بافت تاریخی روستاهای شهرستان خبر داد و تصریح کرد: از مجموع ۳۴۱ اثر ثبت شده شهرستان کاشان در فهرست آثار ملی تعداد ۷۶ اثر تاریخی در روستا ثبت شده که چند پرونده هم در نوبت ثبت قرار دارد.

وی گفت: امیدواریم که با ایجاد محورهای گردشگری روستایی به عنوان مقاصد نوظهور گردشگری بتوانیم با توزیع گردشگر در فصول مختلف شاهد رونق گردشگری روستایی باشیم.

کد خبر 6253916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha